Motywacja - znajdź w sobie wojownika_blog

Znajdź w sobie wojownika, czyli jak to jest z motywacją

Czy zmagasz się ze swoją wewnętrzną motywacją?
Trudno ci się wybrać na regularne treningi?
Znajdujesz coraz więcej powodów, żeby nie robić kolejnego kroku?
Planujesz nawet skrupulatnie swoje działania do Twojego Wielkiego Celu, ale jak przychodzi do realizacji, zawsze coś wypadnie.

Znasz to? Porozmawiajmy o motywacji.

 

To wszystko jest kwestią tego, co cię motywuje.

 

Wiesz kiedy zyskujemy motywację w błyskawicznym tempie? Jak jest to kwestia życia lub śmierci – dosłownie i w przenośni. Czyli wydarza się coś, co nas natychmiastowo motywuje i trzyma do końca. I od tego zależy nasze funkcjonowanie.

Zwłaszcza, jeśli od tego zależy Twój dochód.

Jak stać się bardziej zmotywowanym do działania, żeby skrupulatnie realizować swój plan lub zmianę nawyków?

Jedną z moich wielkich radości w pracy coacha i trenera zmiany jest obserwowanie jak klienci stają się coraz bardziej zmotywowani, budzą w sobie nieoczekiwane pokłady energii.
I jest pewien wzorzec, który zaobserwowałam u moich odnoszących sukcesy klientów: motywacja rośnie, gdy włącza się pozytywne myślenie, zwłaszcza w sytuacjach niepowodzeń. Zaczynasz zdawać sobie sprawę z tego, że nie przechodzisz od porażki do porażki, ale przechodzisz od porażki do sukcesu i do porażki sukcesu [widzisz różnicę?] – i tak dalej – stopniowo rosnąca ilość sukcesów.

W naszym życiu każdy z nas m.in. pełni rolę wojownika. Toczysz mniejsze lub większe boje w różnych sytuacjach dotyczących Ciebie i Twoich bliskich. Jako wojownik na drodze życiowej, walka, w której walczysz – czasami codziennie – nie jest łatwa, jest czasem trudna, nużąca i niewygodna – jest dla Ciebie zniechęceniem – czyli jednym z największych wrogów motywacji. Czasami po prostu chcesz się poddać, bo przychodzą do Ciebie niechcemisie.

Dlatego:

Zniechęcenie – jest tym, co się dzieje, jeśli skupiasz się na swoich porażkach. Stajemy się tym, na czym się skupiamy.

 

Dlaczego więc nie skupić się na swoich sukcesach, nawet tych małych? Kiedy ostatnio cieszyłeś się ze swojego sukcesu? Często podczas rozmów z ludźmi pytam się o ich sukces w danym dniu. Ludzie nie potrafią tego określić. Nie doceniamy swoich osiągnięć.

Ciesz się z tych małych triumfów, puść wolno swoje niepowodzenia i rozświetl swój dzień. Co Ty na to?

Istnieje mnóstwo pomysłów na motywację i osiąganie celów. Jakie już próbowałeś i które działają?

Poniżej przedstawię Ci 4 proste sztuczki, które sprawdziły się u mnie, działają u moich Klientów i zadziałają u Ciebie. Między wierszami wplotę też mnóstwo inspiracji. Wszystko po to, abyś mógł jak najlepiej osiągać swoje cele z przyjemnością.

 

  • Skąd wiesz, że jesteś naprawdę zmotywowany❓

    * motywacja każe Ci wstać z łóżka na wczesny trening,
    * motywacja będzie Cię nękać, aby odłożyć pączek,
    * motywacja sprawia, że powiedzenie „nie” frytkom jest odruchem,
    * motywacja sprawia, że możesz pocić się z wysiłku i mieć z tego satysfakcję,
    * motywacja dodaje Ci skrzydeł, aby iść i działać pomimo obaw,
    * motywacja stale przypomina Ci po co robisz to co robisz.

 

1. Daj wojownikowi pozycję na kompasie!

To znaczy, wskaż swój wewnętrzny motywator. Motywacja wynika z posiadania celu. Jaki jest twój cel? Dlaczego chcesz osiągnąć to, co sobie wymyśliłeś?
Gdy odkryjesz swój osobisty motywator, przekonasz się, że motywacja szybko się zmienia.

Poświęć chwilę, aby naprawdę odkryć powód, dla którego chcesz stracić na wadze, dopasować się lub zastąpić zły nawyk, znaleźć nową pracę, poprosić szefa o podwyżkę, itp… Nie mów ogólnikami typu, że chcesz być „chudszy” lub „wyglądać atrakcyjniej” – kop głębiej. W twoim życiu jest bardzo specyficzny motywator, po prostu musisz go odkryć.

Oto kilka przykładów „dlaczego?” – motywatory wewnętrzne:
Chcę mieć więcej energii, aby nadążyć za dziećmi.
Chcę poprawić swoje zdrowie poprzez utratę wagi, aby przedłużyć i poprawić jakość życia.
Chcę stracić 15 kg przed wakacjami.
Chcę przywrócić moje zaufanie do noszenia koszul bez rękawów.
Chcę odzyskać moją figurę, by zaimponować i przyciągnąć uwagę lub znaleźć lepszą pracę.

Polecam ćwiczenie, które pozwoli Ci na odkrycie swojego DLACZEGO. Sprawdź poniżej.

 

2. Zapisz to i uczyń go oficjalnym!

Kiedy coś piszesz, nagle robi się oficjalnie, prawda? Więc zapisz swój motywator i opublikuj go tam, gdzie będziesz często się patrzył – obok budzika, lustra w łazience, w kuchni lub w samochodzie.

Pamiętaj jednak – cel bez terminu to tylko wizja. Wizje są świetne, wyglądają fajnie, ale wyznacz datę ukończenia.

Za każdym razem, gdy widzisz, że twój motywator trwa przez chwilę, przemija – wyobraź sobie, że osiągnąłeś swój cel. Postaraj się, aby scena była jak najbardziej przejrzysta. Jest to potężne narzędzie do utrzymania ostrości i kierunku działania.
Zapraszam Cię do wizualizacji sukcesu.

Poświęć trochę czasu, aby regularnie wizualizować siebie, osiągając np. swój cel fitness lub cel zawodowy. Spędź 5 minut z zamkniętymi oczami, wyobrażając sobie, jak to będzie. Twój mózg nie może odróżnić dobrze wyobrażonej myśli od rzeczywistego doświadczenia, więc ten proces będzie widział jako już osiągnięty cel.

 

3. Bądź praktyczny

To plan gry. Jeżeli wiesz czego chcesz, jaki masz cel, teraz musisz dokładnie określić, w jaki sposób to osiągniesz. Ważne jest, aby być praktycznym w planowaniu, a nie wyrzucać pomysły, o których wiesz, że nie będziesz się ich trzymać.

Na przykład przy każdym celu dotyczącym utraty wagi ważne jest, aby 1) utrzymać zdrową dietę niskokaloryczną oraz 2) uczestniczyć w spójnym i wymagającym programie ćwiczeń. Ważne jest również, aby mieć dzień odpuszczenia, nawet jeśli jesteś na diecie. Ten dzień może sam w sobie stać się dla Ciebie motywacją.

Przyjmując praktyczne założenia Twojego planu będziesz bardziej skłonny do jego przestrzegania. Wybierz również program ćwiczeń, który lubisz – nie zmuszaj się do codziennego biegania, jeśli nienawidzisz joggingu.

 

4. Wsparcie w realizacji Twojej zmiany

Wojownicy potrzebują sojuszników. Uzyskaj wsparcie swoich przyjaciół, rodziny i współpracowników. Opowiedz wszystkim o swoich celach, a będziesz zaskoczony, jak bardzo wspierająca będzie większość ludzi. Mówiąc otwarcie na temat swoich celów osiągasz jeszcze dwie rzeczy:

  • będziesz prawdopodobnie zachętą dla innych do wprowadzania zmian we własnym życiu,
  • składasz publiczną deklarację, co zwiększa Twoje szanse na osiągnięcie celu.

Jednocześnie bądź czujny na niewspierające otoczenie. Jeśli zauważasz, że niektóre osoby nie są wspierające w realizacji Twojego celu, a co więcej zniechęcają Cię do tego – pamiętaj, że masz prawo wyboru. Wybierz pozytywne wsparcie, a za negatywne podziękuj.

Innym sposobem na zapewnienia osiągnięcia swoich celów jest zatrudnienie certyfikowanego trenera lub odpowiedniego eksperta, takiego jak trener osobisty, czy coach.

Taki sojusznik pomoże ci określić, co tak naprawdę cię motywuje, pomoże ci zaprojektować codzienny plan działania, który pasuje do twojego życia i pomoże ci jasno zobaczyć Twój cel, aż zostanie osiągnięty.

Jako coach i osobisty trener zmiany wierzę w moich klientów – a oni z kolei wierzą w siebie. Taka relacja pomaga obudzić w Tobie wojownika.

Jeśli chcesz odkryć swoje najmocniejsze strony – pobierz bezpłatny poradnik: POBIERAM

Skorzystaj ze szkoleń o motywacji, pewności siebie i budowaniu drogi zawodowej

Pobierz fragment ebooka – bezpłatnie

Umów bezpłatną konsultację📞

11 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są *